Konténeres hulladékszállítás
Lakossági hulladékkezelés
Az Avar Ajka Kft. alaptevékenységét a kommunális szolgáltatás területén látja el az Észak-balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék-kezelési Rendszer részeként, elsősorban a lakosság részére, illetve ipari társaságok és intézmények számára végzi a kommunális hulladék szállítását, ártalmatlanítását.
A lakosság által igénybe vett hulladékkezelési közszolgáltatási tevékenységet a helyi önkormányzatokkal kötött szerződésekben rögzítettek szerint végezzük. Ez a szerződés szabályozza a gyűjtési napokat, az igénybe vehető edényzetet, a többletszolgáltatásokat és a díjakat is.
Szolgáltatási körzetünk:
{térkép}
Adorjánháza, Ajka, Apácatorna, Bakonyjákó, Bakonypölöske, Bodorfa, Borszörcsök, Csögle, Dabrony, Dáka, Devecser, Döbrönte, Egeralja, Farkasgyepü, Ganna, Gyepükaján, Halimba, Iszkáz, Kamond, Karakószörcsök, Kerta, Kisberzseny, Kiscsősz, Kislőd, Kispirit, Kolontár, Külsővat, Magyarpolány, Marcalgergelyi, Nagyalásony, Nagypirit, Nemeshany, Nemesszalók, Németbánya, Noszlop, Nyárád, Nyirád, Oroszi, Öcs, Pápadereske, Pápasalamon, Pusztamiske, Somlóvecse, Szőc, Tüskevár, Úrkút, Vid, Vinár
Az aktuális önkormányzati rendelet a település nevére kattintva megnyitható.
A hulladék gyűjtése járattervnek megfelelően történik, mely során csak a szabvány hulladékgyűjtő edényben lévő hulladék kerül elszállításra. A keletkező többlethulladék gyűjtése és elszállítása előzetes megrendelés alapján, illetve emblémás hulladékgyűjtő zsákokból történik, melyek megvásárolhatók az Ügyfélszolgálati irodában.
Kukás rendszerű gyűjtőjárat ürítési napjai:
- Ajka város utcaszintű járatlap letölthető innen,
- Devecser város utcaszintű járatlap letölthető innen,
- egyéb települések járatlap letölthető innen
.
A hatályos jogszabályoknak megfelelően, Ajka város magasan beépített területein heti kétszeri, a családi házas kertvárosi területeken, és a többi településen heti egyszeri az ürítési gyakoriság.
Számlázás:
Számlázási rendünk, valamint a hatályos jogszabályoknak megfelelően a lakossági ügyfelek havonta, utólag fizetik meg a hulladékkezelési közszolgáltatás díját. A számlákat egy borítékban az adott negyedév első hónapjában küldjük meg, így egyszerre három számlát kapnak, három különböző időszakra, illetve fizetési határidővel.
Az Észak-Balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék Kezelési Önkormányzati Társulás Tanácsa 54/2012 (XII.19.) határozata alapján a hulladékkezelési közszolgáltatást végző konzorcium tagjai a 2012. decemberében alkalmazott közszolgáltatási díjat 4,2 %-kal növelt mértékben alkalmazzák 2013. január 01-től közszolgáltatási területükhöz tartozó településeken.
Az Avar Ajka Kft. gyűjtőkörzetében 2013. évben a lakossági hulladékkezelési díj:
Díjtáblázat 2013. év (bruttó, 27% ÁFA-val) |
||||
Tétel |
Alapdíj/Ürítésidíj |
Edényméret (l) |
||
50-60 |
70-80 |
110-120 |
||
Gyűjtés-szállítás |
Alapdíj |
135 |
135 |
135 |
Ürítési díj |
106 |
141 |
211 |
|
Alapdíj + Ürítési díj (Ft/edény) |
241 |
276 |
346 |
|
Hulladékfeldolgozó létesítmények üzemeltetése |
Alapdíj |
126 |
126 |
126 |
Ürítési díj |
98 |
131 |
197 |
|
Alapdíj + Ürítési díj (Ft/edény) |
224 |
257 |
323 |
|
Összesen |
Alapdíj |
261 |
261 |
261 |
Ürítési díj |
204 |
272 |
408 |
|
Alapdíj + Ürítési díj (Ft/edény) |
465 |
533 |
669 |
|
Havi díj (4 ürítés esetén) |
|
|
|
|
Havi díj (5 ürítés esetén) |
|
|
|
Lakatlan ingatlanok havi bruttó alapdíja: 1128.- Ft
Lakossági szerződéssel kapcsolatos információk:
- Új szerződő bejelentése
Gyűjtőkörzetünk területén újonnan épült ingatlanon, vagy új beköltözés esetén szerződéskötés az igénybejelentő adatlap kitöltésével és ügyfélszolgálatunk részére történő eljuttatást követően történik. A szolgáltatást a bejelentést követő első ürítési napon indítjuk.
Igénybejelentő lap letölthető innen
.
- Szerződésmódosítás
Érvényes szerződés módosítása edényméret-, névváltozás, fizetési mód változása esetében, a szerződésmódosítás adatlap kitöltésével és részünkre történő eljuttatásával lehetséges. A szerződés a bejelentést követő hónap első napjától kerül módosításra.
A szerződésmódosítási adatlap letölthető innen
- Lakatlan ingatlan, szüneteltetés bejelentése
A hatályos önkormányzati rendeletek alapján azon az ingatlanon, amely 90 napnál hosszabb ideig lakatlan és a lakatlanság tényét előre, legalább 15 nappal korábban, írásban bejelentik a Szolgáltatónak, lehetőség van a szolgáltatás szüneteltetésére. A szüneteltetés időszaka minimum 90 nap, maximum egy év lehet. Az ingatlantulajdonos a használaton kívüliséget utólagosan a mentesített időszakra vonatkozó víz vagy elektromos áram elszámoló számlával, legkésőbb a következő év április 20-ig igazolja a részünkre. Igazolás hiányában a lakatlan státuszt megszüntetjük és a hulladékszállítást visszamenőlegesen kiszámlázzuk.
Ha ismételten életvitelszerűen használatba kerül az ingatlan, a szolgáltatás indításához az igényt előre, írásban kell jelezni Ügyfélszolgálatunk felé.
A lakatlanság, szüneteltetés bejelentőlap letölthető innen
- Tulajdonos változása
Tulajdonos változás, vagy egyéb ok esetén, ha változik a közszolgáltatás igénybevételére kötelezett személye, úgy e változást az érintettek együttesen kötelesek bejelenteni az Ügyfélszolgálaton. E bejelentés elmulasztása esetén a kötelezettség teljesítéséig terjedő időszakra az eredeti tulajdonos közszolgáltatási díjfizetési kötelezettsége áll fenn.
A tulajdonos változását bejelentőlap letölthető innen
Közszolgáltatási tevékenységünket a szerződött önkormányzatokkal szoros együttműködésben végezzük, ezért a szerződésekkel kapcsolatos minden változáshoz az önkormányzat igazolása szükséges.
Számlázással, szerződéssel kapcsolatos kérdéseivel keresse elérhetőségeinken Ügyfélszolgálatunkat, ahol ügyintézőink készséggel állnak rendelkezésére.
Lomtalanítás
Működési területünkön a kommunális hulladék rendszeres begyűjtésén kívül egyéb hulladékbegyűjtési akciókat is szervezünk. Ide tartozik az évenként 1 alkalommal megrendezésre kerülő ingyenes lomtalanítás.
Lakossági lomtalanítás:
Ajka és Devecser város területén a lakosság részére, családi házas övezetben, háztartásonként előzetes bejelentés alapján a kuka ürítési napokon biztosítjuk ezt a lehetőséget március 1-től november 30-ig terjedő időszakban évente egyszer.
A lomtalanítási igénybejelentéseket ügyfélszolgálatunkon, elérhetőségeinken tehetik meg az ingatlantulajdonosok. Munkatársaink csak az előre bejelentett címekről szállítják el a lomot.
További településeinken a helyi önkormányzattal közösen kerül megszervezésre és lebonyolításra a lomtalanítás, amelynek keretében évente egyszer, egy előre meghirdetett napon lomtalanítjuk a település minden, az igénybevételre jogosult háztartását.
A lomtalanítás ebben az esetben is március 1 és november 30. között kerül lebonyolításra.
Társasházi lomtalanítás:
Ajka belterületén a magasan beépített területen a társasházaknak előzetes egyeztetés alapján lomtalanítás céljára, a társasház által kommunális hulladék gyűjtésére rendszeresen használt 1.100 literes konténerek darabszámával megegyező darab 7 m3 konténert biztosítunk.
Mi is tekinthető lom hulladéknak?
Lomhulladéknak tekinthető a háztartásokban életvitelszerűen keletkezett lakossági darabos hulladék, amely mérete vagy egyéb tulajdonsága miatt nem helyezhető el a mindennap használt gyűjtőedényben (kukában).
Néhány példa a lomhulladékra: bútordarabok, asztal, szék, ágy, ágybetét, matrac, bőrönd, szőnyeg, szőnyegpadló, játékok, kerti bútor, háztartási edények, tárolóeszközök.
Nem helyezhető ki: ömlesztett anyag, építési-bontási törmelék, rothadó anyag (élelmiszer, növényi maradék), állati eredetű hulladék (állat tetem, trágya, alom), elektronikai hulladék, veszélyes hulladék (akkumulátorok, elemek, gyógyszermaradék, növényvédő szer maradék, gép, járműbontási alkatrészek stb.).